Blogul cu colinde

sâmbătă, 22 decembrie 2012

Cine-și hărănește...

Cine-și hărănește
D-un cal,d-un șoimelu
Cu carne de miel?

Fîn din fînărel,
Orz din orzărel,
Apă din năstrapă.
Din cel jghiab de piatră?
Gheorghe-și hărănește!
Gheorghe Făt -frumos
Din gură grăiește:
„Tu murgule-al meu,
Tu nu mi te-ngrași,
Nici te netezești
Cum șoimel se-ngrașă
Și te netezește”.
„Tu stăpîne Gheorghe,
Cum oi să mă-ngrași,
Să mă netezesc,
Că m-ai lăudat
Prin frați,prin fîrtați,
Prin fini,prin vecini,
Prin oameni bătrîni,
Că ai să mă schimbi,
Și ai să mă vinzi,
Pe care de grîu,
Pe butii de vin,
Pe postav de-l bun.
Tu,stăpîne Gheorghe,
Tu te-ai lăudat
Că ai să mă scoți
„N lunca Jiului...
Grîul ce-i lua,
Nuntași l-or mînca;
Vinul ce-i lua
Nuntași l-or bea;
Postav ce-i lua,
Nuntași l-or purta,”

Colindă din Muntenia(Bragadiru -Zimnicea)
Colecția Emilia Comișel